Astma?? Ät D vitamin!
05 maj 2010
Enligt en ny studie i en medicinsk tidningen Journal of Allergy & Immunology, så kan D vitamin hjälpa vid astma och allergier. Genom att den förhöjer effekten av de medeciner barnen äter mot sin astma, så kan barnen äta mindre medicin och ändå må bättre.
D vitamin förstärker kortikosteroidernas antiinflammatoriska effekt och dessa är ett vanligt inslag i många astma mediciner.
Många i studierna som inte åt D vitamin hade alltså betydligt sämre lungkapacitet och var i större andel allergiska.

Inga kommentarer ännu